دفترچه راهنمای باسکول

ساخت وبلاگ
لزوم استاندارد بودن باسکول در امر توزین اجباری می باشد برخی از محصولات با وزن مبادله می شوند به بیان دیگر آنچه در ازای قیمت این محصولات ارزش دارد وزن معینی از این محصول است حال تصور کنید که وسیله توزین ما که همان ترازو یا باسکول است دارای خطا در توزین باشد در این صورت خریدار در برابر پولی که می دهد یا جنس کمتری دریافت می کند یا فراتر از مبلغی که پرداخته است . در صورت اول خریدار متضرر می شود و در صورت دوم فروشنده است که ضرر میکند .

فرض کنید محصولی را با ترازو یا باسکول معیوب و غیر استاندارد وزن کنیم و وزن به دست آمده صحیح نباشد این محصول را با وزنی که توسط ترازو یا باسکول معیوب توزین کرده ایم به خریدار بدهیم و خریدار هم آن محصول را برای فروش به دیگری بخواهد حال او نیز محصول را با سیستم معیوب دیگری برای فروش نفر سوم وزن می کند و وزنی متفاوت به دست می آورد این وزن نه تنها با وزن اصلی محصول فرق می کند بلکه با وزن خریداری شده هم متفاوت است با فروش دوباره آن جنس با وزنی غیر صحیح بار دیگر خریدار یا فروشنده دچار ضرر می شوند. حال این روند را ادامه دهید؛ نتیجه فاجعه بار خواهد بود .

این فرایند علاوه بر وارد کردن ضرر به افراد مختلف ، موجب از بین رفتن اعتماد و اطمینان در مبادلات محصولات با وزن مشخص می شود عدم وجود اعتماد و اطمینان در تجارت های کلان موجب از هم پاشیدن شالوده تجارت می گردد .

فرض دیگری که باید نظر گرفته شود، استفاده از باسکول یا ترازوی دیجیتال معیوب در تولیدی ها و کارخانجات است در صورتی که سیستم استفاده شده در کارخانه دارای خطا باشد و تنها مقدار کمی خطا در هر بار وزن کشی را ثبت کند ، اگر آن کارخانه تنها ٥٠ بار عملیات توزین را در روز انجام دهد  در انتهای روز ٥٠ ضرب در n اشتباه رخ داده و کارخانه در یک ماه متحمل ضرر و زیان بسیار زیاد و گاها غیر قابل جبران می شود .

اگر معیار ثابتی برای استاندارد بودن باسکول دیجیتال وجود نداشته باشد سازمان های نظارتی چگونه می توانند نسبت به کم فروشی و حمایت از حقوق مصرف کننده اقدام کنند ؟ برای همین نیاز جدی به معیار هایی برای تعیین صحت عملکرد ترازو و باسکول داریم علاوه بر آن باید تست و سنجش باسکول و ترازو به صورت صحیح و دقیق و با یک معیار و روش ثابت انجام شود تا شاهد بروز اشتباهات فاجعه بار این بخش از اقتصاد نباشیم .

در زمینه سنجش صحت عملکرد باسکول خوشبختانه معیار های معین و روش سنجش اصولی و صحیح وجود دارد  سنجش ترازوهای مختلف در بازه های زمانی مختلف انجام می شود و تقریبا بجز در موارد تقلب می توان به درستی عملکرد ترازوها اطمینان داشت .

اما در مورد باسکول این مسئله کمی دارای ابهام است متاسفانه بالا بودن ظرفیت توزین توسط باسکول و نیاز به ابزار های تخصصی برای سنجش صحت باسکول موجب شده است صحت عملکرد باسکول ها مورد شک و تردید باشد .

 

 

دفترچه راهنمای باسکول...
ما را در سایت دفترچه راهنمای باسکول دنبال می کنید

برچسب : لزوم استاندارد بودن باسکول, نویسنده : مینا نیکنام manualscale بازدید : 307 تاريخ : چهارشنبه 17 شهريور 1395 ساعت: 3:34

ساخت شرکت بیورر آلمان است که با استفاده از استیل ضد زنگ ساخته شده است و می تواند مایعات را نیز توزین نماید ، طراحی این ترازو ساده و شیک است و دارای ظرفیت وزنی ٥ کیلو گرم است که در ابعاد ٢٠.٣×١٨.٢×١.٥ سانتی متر عرضه می شود.کلید های کاربری این ترازو دیجیتال لمسی می باشد که هم عمر بیشتری می کند و هم کاربری راحت تری دارد ، این ترازو می تواند مواد مختلف را در واحد های وزنی متفاوت توزین نماید ، انرژی مورد نیاز این ترازو با ٢ عدد باتری لیتیومی تامین می شود که می تواند به راحتی تعویض شود و برای زمان زیادی کار کند.

 

مدلظرفیت توزیندقت توزینابعاد
ترازو بیورر ks٥١٥ کیلو گرم١ گرم٢٠.٣×١٨.٢×١.٥

 

دفترچه راهنمای باسکول...
ما را در سایت دفترچه راهنمای باسکول دنبال می کنید

برچسب : ترازو دیجیتال لمسی, نویسنده : مینا نیکنام manualscale بازدید : 283 تاريخ : چهارشنبه 17 شهريور 1395 ساعت: 3:21

ساخت آلمان است و با جنس پلاستیک فشرده با طرحی ساده و رنگ سفید و با دکمه های کاربری لمسی طراحی و ساخته شده است ، ظرفیت این ترازو 5 کیلوگرم است و با ابعاد مناسب 23.2×15.3×1.65 سانتی متر برای استفاده در آشپزخانه طراحی شده است این ترازو می تواند 5 کیلوگرم مواد غذایی را به راحتی و با دقت بالا توزین نماید.


 

مدلظرفیت توزیندقت توزینابعاد
ترازو بیورر ks275 کیلوگرم1 گرم23.2×15.3×1.65 سانتی متر

 

دفترچه راهنمای باسکول...
ما را در سایت دفترچه راهنمای باسکول دنبال می کنید

برچسب : ترازو اشپزخانه , نویسنده : مینا نیکنام manualscale بازدید : 370 تاريخ : سه شنبه 9 شهريور 1395 ساعت: 16:52

با جنس بدنه شیشه ای توسط شرکت آلمانی بیورر ساخته شده است. این ترازو دارای صفحه نمایشگر خوانا و 4 حافظه برای ذخیره سازی می باشد. ویژگی خاص این ترازو زیرپایی سخنگو بودن آن است. این ترازو با ظرفیت 150 کیلوگرم و دقت 100 گرم در ابعاد 35×34×2.3 سانتی متر عرضه می شود.

 

مدلظرفیت توزیندقت توزینابعاد
ترازو بیورر gs39150 کیلوگرم100 گرم35×34 سانتی متر
دفترچه راهنمای باسکول...
ما را در سایت دفترچه راهنمای باسکول دنبال می کنید

برچسب : ترازو وزن کشی ,ترازو زیر پایی , نویسنده : مینا نیکنام manualscale بازدید : 552 تاريخ : سه شنبه 9 شهريور 1395 ساعت: 16:50

ساخت شرکت آلمانی بیورر است و با جنس شیشه نشکن در طرحی شیک و مدرن ساخته شده است ، قابلیت های خاموشی خودکار و روشن شدن ضربه از مشخصات این ترازو خانگی است ، این ترازو با ابعاد ٣٠×٣٠×١.٧ سانتی متر با باتری کار می کند.این ترازو بیورر با طرحی زیبا و خاص خریدار را به داشتنش ترغیب می کند ، ظرفیت این ترازو ١٥٠ کیلو گرم است که با نمایشگر دیجیتال می تواند به راحتی وزن افراد معمولی را توزین می نماید.





 

مدلظرفیت توزیندقت توزینابعاد
ترازو بیورر gs٢٨١٥٠ کیلو گرم١٠٠ گرم٣٠×٣٠×١.٧

 

دفترچه راهنمای باسکول...
ما را در سایت دفترچه راهنمای باسکول دنبال می کنید

برچسب : ترازو شیشه ای بیورر, نویسنده : مینا نیکنام manualscale بازدید : 463 تاريخ : چهارشنبه 3 شهريور 1395 ساعت: 12:22

ترازوی صنعتی قطعه شمار ساخت کشور تایوان با رعایت استاندارد های معتبر جهانی است ،ترازوی صنعتی جادور مدل jdi دارای سینی توزین استیل از جنس فوق العاده ی استنلس استیل است که در برابر محیط مرطوب مقاوت داشته و دچار زنگ زدگی نمی گردد و یکی از بهترین پوشش ها برای سینی توزین است قابلیت اتصال ترازو به کامپیوتر از ویژگی های برجسته ی ترازو صنعتی جادور است ، ظاهر دستگاه بدون علمک بوده و دارای نمایشگر lcd back light با وضوح کامل است .


 

مدل ترازو دیجیتالظرفیت توزیندقت در توزینابعاد دستگاه
ترازوی صنعتی مدل jdi٥٠٠ گرم٠/١ گرم٣٨٢ × ٣٤٤ × ١٢٤ میلیمتر

 

دفترچه راهنمای باسکول...
ما را در سایت دفترچه راهنمای باسکول دنبال می کنید

برچسب : ترازوی صنعتی جادور , نویسنده : مینا نیکنام manualscale بازدید : 296 تاريخ : چهارشنبه 3 شهريور 1395 ساعت: 12:20

لینک دوستان

خبرنامه